Αν δεν είσαι πολύ αθλητικός τύπος και δεν θες να κουραστείς αλλά θες να είσαι άνετος, κάνεις την διαδρομή με το τραίνο.
Αν πάλι σου αρέσει η πεζοπορία και η φύση και θες να γευτείς την διαδρομή στο έπακρο, τότε θα πας με τα ποδαράκια σου!
Εμείς πάλι τα συνδυάσαμε και τα δύο! Θέλαμε να ζήσουμε την παλιά παραδοσιακή διαδρομή του Οδοντωτού αλλά και να περπατήσουμε στην οργιασμένη φύση της Άνοιξης, διασχίζοντας το φαράγγι του Βουραϊκού.
Έτσι φτάσαμε στο Διακοπτό όπου πήραμε τον σύγχρονο πια Οδοντωτό μέχρι την Ζαχλωρού. Ύστερα από την άφιξή μας σε αυτό το πανέμορφο και γραφικό χωρίο, ξεκινήσαμε την τετράωρη πεζοπορία προς το Διακοπτό, το σημείο εκκίνησης.
Η μελέτη έγινε από Γάλλους επιστήμονες και η αρχική εκτίμηση ήταν ότι το έργο θα απαιτούσε 10 μήνες για να ολοκληρωθεί.
Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη ήταν να φτάσει το τρένο μέχρι την Τρίπολη, αλλά η καθυστερήσεις στην κατασκευή της γραμμής Διακοφτο - Καλάβρυτα και οι υπερβάσεις στο κόστος ( σχεδόν τριπλασιάστηκε) ήταν η αιτία που η γραμμή δεν επεκτάθηκε ποτέ.
Για πέντε συνεχή χρόνια οι εργασίες προχωρούν με δυσκολίες, λόγω του δυσπρόσιτου εδάφους και των φτωχών τεχνικών μέσων της εποχής εκείνης, για να φτάσουμε το 1896 όταν ο ελληνικός Οδοντωτός σιδηρόδρομος πραγματοποιεί τα πρώτα του δρομολόγια.
Εύχομαι σας ταξίδεψα στη φύση, στην ενέργεια, στον ήλιο, στην Άνοιξη!
Αν πας ποτέ, να προσέχεις πολύ!
Σε φιλώ,
Πανωραία
Αν πάλι σου αρέσει η πεζοπορία και η φύση και θες να γευτείς την διαδρομή στο έπακρο, τότε θα πας με τα ποδαράκια σου!
Εμείς πάλι τα συνδυάσαμε και τα δύο! Θέλαμε να ζήσουμε την παλιά παραδοσιακή διαδρομή του Οδοντωτού αλλά και να περπατήσουμε στην οργιασμένη φύση της Άνοιξης, διασχίζοντας το φαράγγι του Βουραϊκού.
Έτσι φτάσαμε στο Διακοπτό όπου πήραμε τον σύγχρονο πια Οδοντωτό μέχρι την Ζαχλωρού. Ύστερα από την άφιξή μας σε αυτό το πανέμορφο και γραφικό χωρίο, ξεκινήσαμε την τετράωρη πεζοπορία προς το Διακοπτό, το σημείο εκκίνησης.
Δύο λόγια για τον ιστορικό Οδοντωτό
Η κατασκευή του Οδοντωτού ήταν ιδέα του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος ήθελε να δημιουργήσει τοπικά δίκτυα με πλάτος γραμμής τα 75 εκατοστά, γιατί θεωρούσε ότι το μικρό τρένο είχε μεγαλύτερη ευελιξία. Έτσι τον Μάρτιο του 1889 αποφασίζεται η κατασκευή της γραμμής Διακοφτό - Καλάβρυτα.Η μελέτη έγινε από Γάλλους επιστήμονες και η αρχική εκτίμηση ήταν ότι το έργο θα απαιτούσε 10 μήνες για να ολοκληρωθεί.
Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη ήταν να φτάσει το τρένο μέχρι την Τρίπολη, αλλά η καθυστερήσεις στην κατασκευή της γραμμής Διακοφτο - Καλάβρυτα και οι υπερβάσεις στο κόστος ( σχεδόν τριπλασιάστηκε) ήταν η αιτία που η γραμμή δεν επεκτάθηκε ποτέ.
Για πέντε συνεχή χρόνια οι εργασίες προχωρούν με δυσκολίες, λόγω του δυσπρόσιτου εδάφους και των φτωχών τεχνικών μέσων της εποχής εκείνης, για να φτάσουμε το 1896 όταν ο ελληνικός Οδοντωτός σιδηρόδρομος πραγματοποιεί τα πρώτα του δρομολόγια.
Η πεζοπορία μέσα από φωτογραφίες
Η πεζοπορία δεν είναι ιδιαίτερα κουραστική μιας και δεν υπάρχει μεγάλη κλίση. Θα ήθελα όμως να τονίσω πως θέλει ιδιαίτερη προσοχή μιας και πολλά σημεία είναι ακάλυπτα και υπάρχει κίνδυνος για πτώση. Επιπλέον, στις γέφυρες που περνάνε πάνω από τον Βουραϊκό υπάρχουν αρκετά κενά. Δυστυχώς έχουν συμβεί ατυχήματα μοιραία, πράγμα που σημαίνει ότι όταν περνάς από αυτά τα σημεία, το πάτημα σου πρέπει να είστε σταθερό και προσεκτικό και το βλέμμα σου εντελώς συγκεντρωμένο. Τέλος, υπάρχουν στενά περάσματα στα τούνελ, οπότε πρέπει να έχεις το νου σου πότε περνάει το τραίνο ώστε να μην χρειαστεί να βρεθείτε face to face. Το τρένο περνάει από αυτά τα σημεία με χαμηλή ταχύτητα, οπότε προλαβαίνεις να αντιδράσεις και απλά να κάτσεις στην άκρη!
Δεν μιλάω άλλο, θα αφήσω τις φωτογραφίες να πουν τα υπόλοιπα!
Το τραίνο σε κάποια σημεία, περνάει αρκετά οριακά!
Όπως είπαμε, μεγάλη προσοχή στα κενά!
Εύχομαι σας ταξίδεψα στη φύση, στην ενέργεια, στον ήλιο, στην Άνοιξη!
Αν πας ποτέ, να προσέχεις πολύ!
Σε φιλώ,
Πανωραία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου