Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

Σου έχω σούπερ συνταγή για παραδοσιακά, αφράτα, αρωματικά, πορτοκαλένια, πασχαλινά κουλουράκια!!

Πλάθω πλάθω κουλουράκια με τα δυο μου τα χεράκια.. Είπα φέτος να φτιάξω κουλουράκια και μάλιστα την συνταγή που είχα ανεβάσει παλαιότερα.. Εντόπισα κάποιες βελτιστοποιήσεις και την ξανά ανεβάζω σε νέα βελτιωμένη και ανανεωμένη έκδοση.

Σου προτείνω ανεπιφύλακτα την παρακάτω συνταγή και σου δίνω εγγύηση πως θα γευτείς νόστιμα, αρωματικά, πορτοκαλένια παραδοσιακά πασχαλινά κουλούρια!

Τα φετινά μου κουλουράκια





Και η πρώτη ιστορική απόπειρα! 



Πάσχα χωρίς κουλουράκια δεν γίνεται! Συνήθως τη Μεγάλη Εβδομάδα είναι από τα  πρώτα πράγματα που φτιάχνουμε.. Πάμε να δούμε μία εξαιρετική συνταγή για αφράτα και γευστικά πασχαλινά κουλουράκια!



Θα χρειαστούμε:
2 φλ. ζάχαρη (μπορείς και λιγότερη)
4 αβγά
250 γρ. βούτυρο ή φυτίνη
½ φλ. γάλα ή ½ φλ. χυμό πορτοκαλιού
μπόλικο ξύσμα πορτοκαλιού
1 κιλό αλεύρι
4 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
3-4 βανίλιες
1 κ.γ. σόδα
½ κ.γ. αλάτι

Διαδικασία:
Χτυπάμε το βούτυρο ή τη φυτίνη με τη ζάχαρη πολύ καλά μέχρι να αφρατέψουν. Χτυπήστε τα τουλάχιστον 5 λεπτά. Προσθέτουμε τα αβγά ένα ένα. Προσθέτουμε το γάλα με το χυμό και το ξύσμα. Σε άλλο μπολ ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά με το μισό αλεύρι και αρχίζουμε να προσθέτουμε αυτό το μείγμα στο άλλο. Βάζουμε τόσο αλεύρι όσο χρειάζεται για να γίνει η ζύμη όχι πολύ σκληρή, αλλά να μην κολλάει στα χέρια. Η αλήθεια είναι πως μπορεί να χρειαστεί και περισσότερο από ένα κιλό. Αφήνουμε τη ζύμη για ένα τέταρτο να ξεκουραστεί, πλάθουμε τα κουλουράκια στα σχήματα που θέλουμε και τα ψήνουμε στους 180° για 10' -20', ανάλογα με το μέγεθος. Μην ξεχάσετε να τα αλείψετε με ένα αυγό για να αποκτήσουν ωραίο ροδαλό χρώμα! 

Δείτε και φωτογραφίες από τα κουλουράκια μου!











Καλή επιτυχία !!!



Σε φιλώ,
Πανωραία





Δείτε επίσης:
ΠΩΣ ΝΑ ΒΑΨΕΤΕ ΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΣΠΑΣΟΥΝ!
ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ ΣΑΣ!
ΚΕΪΚ ΝΗΣΤΙΣΙΜΟ ΧΩΡΙΣ ΑΥΓΑ - ΒΟΥΤΥΡΟ - ΓΑΛΑ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΙΞΕΡ!ΑΠΟΛΥΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΟ!!
ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ! ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ, ΝΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ LIGHΤ!

40 σχόλια:

  1. Το μπλόγκ σας είναι υπέροχο πολύ ωραίες ιδέες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσει! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα σχόλια!!!

      Διαγραφή
    2. τα εκανα ολομοναχει και μου βγηκαν υπεροχα ποιο ωραια απο εκεινα που κανει η μητερα μου μπραυω σου που μου εδωσες αυτη τη συνταγη

      Διαγραφή
  2. Panoraia molis eftiaksa ta koulourakia sou!!!yperoxa !!ta paidia ksetrelathikan!!!filia apo germania!katerina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου πόσο χαίρομαι με αυτό που μου λες!!! Το ότι με διαβάζεις από Γερμανία μου δίνει ακόμα μεγαλύτερη χαρά!! Να χαίρεσαι τα παιδάκια σου και να περάσεις ένα υπέροχο Πάσχα!!
      Σε φιλώ πολύ πολύ γλυκά!!
      Πανωραία

      Διαγραφή
  3. Πανωραία μου φαίνονται καταπληκτικά, σε παρακαλώ πες μου οταν λες κούπα πόσων γραμμαρίων εννοείς? θέλω να τα φτιάξω αύριο , αλλά δεν ξέρω τι κούπα να χρησιμοποιήσω, άσε που τα γραμμάρια με βολεύουν καλύτερα. σε παρακαλώ αν διαβάσεις το σχόλιο απάντησέ μου γιατί μου άρεσαν πολύ τα κουλουράκια σου, ευχαριστώ και καλό πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξέχασα να σου πω ότι λέγομαι Μαρία και είμαι από Κατερίνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου καλή μου Μαρία από την Κατερίνη! Βασικά η αλήθεια είναι ότι το έκανα περίπου με το μάτι και δεν ξέρω να σου πω ακριβώς γραμμάρια. Όταν λέω κούπα εννοώ όχι το φλιτζανάκι του ελληνικού ας πούμε αλλά το λίγο μεγαλύτερο που βάζουμε το τσάι. Να χρησιμοποιήσεις την ίδια κούπα για όλες τις δόσεις της συνταγής. Από κει και πέρα αν δεις ότι είναι πολύ μαλακό το ζυμάρι και σου κολλάει στα χέρια, συμπλήρωσε λίγο αλεύρι. Αν συμβαίνει το αντίθετο, βάλε λίγο χυμό πορτοκάλι ή γάλα!
      Καλή επιτυχία και σε περίπτωση που τα κάνεις, στείλε μου να μου πεις τα αποτελέσματα..
      Σε φιλώ,
      Πανωραραία

      Διαγραφή
    2. Eυχαριστώ για τις οδηγίες , θα τα προσπαθήσω και θα σου πω εντυπώσεις, Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα. Μαρία

      Διαγραφή
    3. Επίσης καλή Ανάσταση και καλές γιορτές!
      Παβωραία

      Διαγραφή
  5. Ειλικρινα τα εφτιαξα και σε βλαστημαγα 3 ωρες γιορτιαρες μερες.Ειναι σαν στεργιου αλλα στο σπιτικο-βιομηχανοποιημενο....Μαυρα χαλια δηλαδη....ουτε αμμωνια εχουν μεσα ουτε αλυσιβα.....Γιατι τα εφτιαξα ουτε και εγω δεν ξερω....Και στα σκυλια που τα εδωσα δεν τα πλησιασαν καν.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. συμφωνω ρε φιλε κι ας μην σε ξερω!εγω κοντευω να βαλω μεσα 2 κιλα αλευρι και παλι δεν στεκονται!Μου λετε τι να κανω?μ εχει πιασει πανικος!Ελεος!!!

      Διαγραφή
    2. Γεια σας παιδιά! Πρώτα απ'όλα συγγνώμη για την καθυστέρηση μιας και τώρα είδα τα μηνύματά σας! Κρίμα πραγματικά που δεν σας βγήκε η συνταγή.. Ίσως είναι και θέμα αλευριού. Η ζύμη βγαίνει μαλακιά αλλά μπορείς να τα πλάσεις. Από κει πέρα, εννοείται πως η κριτική είτε καλή είτε κακή είναι καλοδεχούμενη, αλλά δεν είπα ποτέ πως είμαι σεφ.. Δοκιμές κάνω και εγώ. Εμένα μου πετύχανε όπως φαίνεται και στη φωτογραφία και γι'αυτό ανέβασα και την συνταγή.. Σίγουρα θα ήθελε αλεύρι εφόσον δεν στέκονται, αν και είναι ήδη αργά και δεν νομίζω πως μετράει πλέον η γνώμη μου!

      Διαγραφή
    3. Μήνυμα προς το πρώτο ανώνυμο μήνυμα: Αντιλαμβάνομαι ότι η συνταγή από την αρχή δεν σου γυάλισε. Θα ήταν καλύτερο να δοκιμάσεις κάποια άλλη που θα σου έκανε κλικ μιας και υπάρχουν πάρα πολλές συνταγές.
      Αντιπαρέρχομαι τις βλαστήμιες σου και θα σου ευχηθώ καλό Πάσχα. Επίσης, μην δίνεις στα σκυλάκια ζάχαρη, δεν τους κάνει καθόλου καλό!
      Καλές γιορτές!

      Διαγραφή
  6. EBALA BOYTYRO KERKYRAS KAI BAZV BAZV ALEYRI KAI DEN JEKOLLANE AP TA XERIA MOY!OTAN DINETE MIA SYNTAGH NA GRAFETE TI ALEYRI,TI BOYTYRO K.L.P.ALLIVS MAS PAIDEYETE ADIKA!TVRA TI KANOYME?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου! Καταρχάς συγγνώμη για την καθυστέρηση, πριν λίγο είδα τα μηνύματα. Η συνταγή γράφει βούτυρο εννοώντας το κανονικό ή αλλιώς φυτίνη. Δεν ξέρω αν έφταιξε το βούτυρο Κερκύρας, πάντως σίγουρα δεν εννοούσα αυτό μιας και θα το έγραφα ξεκάθαρα. Εφόσον η ζύμη δεν ξεκόλλαγε από τα χέρια σου σίγουρα θα ήθελε κι άλλο αλεύρι. Άφησες την ζύμη να ξεκουραστεί; Από κει και πέρα να υπενθυμίσω ότι πρόκειται για ένα προσωπικό μπλογκ, στο οποίο κατά καιρούς δοκιμάζω διάφορες συνταγές που όταν μου πετυχαίνουν (εμένα η συγκεκριμένη μου πέτυχε)τις ανεβάζω. Δεν είμαι σεφ ούτε επαγγελματίας! Όσον αφορά για την συνταγή που όπως λες δεν είναι ξεκάθαρη, εφόσον δεν σου έβγαζε εμπιστοσύνη ίσως θα έπρεπε να εμπιστευτείς κάποια άλλη με περισσότερο κύρος.
      Πραγματικά στεναχωρήθηκα που δεν πέτυχαν!
      Καλό Πάσχα εύχομαι!

      Διαγραφή
  7. Τα εχω φτιαξει τρεις φορες και πραγματικα ολοι λενε δεν εχω φαει καλυτερα, συγχαρητηρια ειναι το κατι αλλο η συνταγη σου, σκετη επιτυχια . Καλο πασχα φιλακια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πάρα πολύ που σου πέτυχαν!! Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο, μιας και έχω ακούσει ακόμα και βλαστήμιες γι'αυτά τα κουλουράκια! Τουλάχιστον εσένα δεν σε πήρα στο λαιμό μου!! Σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο και έγραψες το σχόλιό σου!!
      Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!!!
      Σε φιλώ,
      Πανωραία

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα!Αλεύρι για όλες τις χρήσεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου! Ναι αλεύρι για όλες τις χρήσεις!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ!Και βούτυρο να βάλω lurpak πλάκα?

      Διαγραφή
    3. Μπορείς να βάλεις βούτυρο κανονικό ή φυτίνη. Ότι σου αρέσει καλύτερα!

      Διαγραφή
  9. σημερα εφιαξα τα κουλουρακια σου ηταν υπεροχα τα παιδακια μου ξετρελαθηκαν Χριστινα απο Γιαννενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πόσο χαίρομαι με αυτό που μου γράφεις!!! Καλό Πάσχα Χριστίνα μου με υγεία σε εσένα και σε όλη την οικογένεια σου!

      Διαγραφή
  10. καλημέρα! τώρα τα φτιάχνω... είναι στην φάση ξεκούρασης. Τελικά θέλει κοντά στο 1 1/2 κιλό αλεύρι. Θα επανέρθω με σχόλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μόλις τα τελείωσα. Δεν δοκίμασα γεύση, αλλά δεν έπαιρναν χρώμα κι τα άφησα παραπάνω στο φούρνο με αποτέλεσμα να είναι πολύ σκληρά. Τι να έγινα λάθος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου!! Η αλήθεια είναι πως δεν παίρνουν πάρα πολύ χρώμα, αλλά ένα ωραίο ροδαλό. Έβαλες αυγό;

      Διαγραφή
  12. po poooo fainonte pentanostima!!! mmmmm.....!!! sigoura tha ta ftiakso!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. φαίνονται τέλεια...πάω στο σούπερ να αγοράσω τα υλικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑ ΜΟΛΙΣ ΤΑ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΓΕΥΣΗ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου χαίρομαι τόσο πολύ που μου λες ότι και πέτυχαν και ότι σου άρεσαν!! Πολλά φιλιά στο Ηράκλειο.. Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σε εσένα και την οικογένειά σου.

      Διαγραφή
  16. Τελικά τα έφτιαξα...μώλις βγήκαν απο τον φούρνο.....είναι ΑΠΙΘΑΝΑ.... και στην όψη και στη γεύση!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Αλια μου!! Χαίρομαι τόσο πολύ σου σου πέτυχαν!!! Σε ευχαριστώ που μπήκες και στον κόπο να μου γράψεις και το αποτέλεσμα!! Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!!!

      Διαγραφή
  17. Γειά σας και χρόνια πολλά. Τα έφτιαξα εχθές το βράδυ και παρ΄ολο που είμαι χρόνια νοικοκυρά και γιαγια πρώτη φορά έφιαξα το τέλειο πασχαλινό κουλούρι. Σας ευχαριστώ πολύ και μπράβο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας γλυκιά μου Κυρία! Είναι τιμή μου μια έμπειρη μαγείρισσα να μου λέει πως της άρεσε η συνταγή! Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τα καλά σας λόγια! Επίσης χρόνια πολλά και Καλό Πάσχα με υγεία!!

      Διαγραφή
  18. Τα έφτιαξα σήμερα κι έγιναν πολύ ωραία κι αφράτα! Μοσχοβόλισε το σπίτι! Η αλήθεια είναι ότι πήραν παραπάνω από 1 κιλό αλεύρι αλλά έγιναν πεντανόστιμα. Ισως αν αφαιρούσαμε το γάλα; Τι λέτε κι εσείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλή Ανάσταση με υγεία , θα μπορούσατε να μου πείτε εάν πειράζει που έβαλα κρυσταλική ζάχαρη αντί για άχνη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή