Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

ΟΙ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ!!

Δεν μου αρέσει να λέω τη λέξη δίαιτα. Μου ακούγεται πολύ στερητικό και αυστηρό. Προτιμώ να λέω διατροφή. Και αυτό στην ουσία πρέπει να ακολουθούμε όταν θέλουμε να χάσουμε κάποια κιλάκια. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να πεινάσουμε. Διατροφή σημαίνει τρώω ποιοτικά, ελεγχόμενα και από όλες τις ομάδες τροφήμων. Αν ακολουθήσουμε κάποιους βασικούς κανόνες, δεν υπάρχει περίπτωση να μην δούμε τη ζυγαριά να πέφτει. Χρειάζεται όμως για ένα διάστημα να δείξουμε υπομονή και κάποια πειθαρχία. Ορίστε οι δέκα εντολές της διατροφής
  1. Τρώμε πρωινό. Πολύ βασικός κανόνας. Βοηθά στην ενεργοποιήση του μεταβολισμού. Εάν έχουμε φάει καλά το πρωί, το μεσημέρι δεν θα πέσουμε με τα μούτρα στο φαγητό! Εάν τρώτε δημητριακά, βάλτε και μία κουταλιά βρώμη στο γάλα σας. Κάνει πολύ καλό!
  2. Αποφεύγουμε ψωμιά, πατάτες, μακαρόνια και γενικότερα τους πολλούς υδατάνθρακες και τα άμυλα. Σε περίπτωση που φάμε, προσέχουμε τις ποσότητες (2 φέτες ψωμί/ημέρα, πατάτες ψητές και όχι τηγανιτές, μακαρόνια μία κούπα κτλ).
  3. Πίνουμε πολύ νερό και μπόλικα τσαγάκια. Ότι τσάι μας αρέσει όπως πράσινο, μαύρο, του βουνού, οτιδήποτε. Βοηθάνε στην λυποδιάλυση, στην αίσθηση κορεσμού και είναι και διουρητικά.
  4. Δεν πίνουμε αναψυκτικα, ούτε light. Αποφεύγουμε αλκοόλ αλλά δεν θα πούμε όχι και στο κρασάκι. Με μέτρο πάντα!
  5. Τρώμε πάντα μεγάλες σαλάτες με τα γεύματα. Απλά προσέξτε το λαδάκι. Κατά τα άλλα φάτε όση θέλετε.
  6. Τρώμε φρούτα ενδιάμεσα στα γεύματα.
  7. Μέσα στην εβδομάδα πρέπει να τρώμε οπωσδήποτε από μία φορα όσπρια (και φέτα), μία φορά λαδερό (και εδώ φέτα), 2 φορές ψάρι, μιά φορά κοτόπουλο. Μπορούμε να τρώμε κόκκινο κρέας αλλά μέχρι μία φορά τη βδομάδα.
  8. Τρώμε ανάλατους ξηρούς καρπούς, μία χούφτα περίπου την ημέρα καθώς βοηθούν στην καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη, μειώνουν την κακή χοληστερίνη και αυξάνουν την καλή ενώ προσφέρουν αντιοξειδωτική προστασία στον οργανισμό μας.
  9. Όταν μας πιάνουν υπογλυκαιμίες, μπορούμε να φάμε ζελέ χωρις ζάχαρη, μπάρες δημητριακών (fitness με σοκολάτα και αμύγδαλο, σε παραμυθιάζει καλά), δαμάσκηνα, λίγο μέλι, σοκολάτα υγείας ή ένα μικρό κομμάτι από την αγαπημένη μας σοκολάτα.
  10. Προσέχουμε τον τρόπο που μαγειρεύουμε. Δεν χρειάζεται να βάλουμε ένα κιλό λάδι για να γίνει ένα φαγητό νόστιμο. Ας μην ξεχνάμε ότι το ελαιόλαδο είναι απαραίτητο στον οργανισμό μας, αλλά έχει και 135 θερμίδες η κουταλιά. Οπότε προσέχουμε πόσο βάζουμε. Για να γίνουν τα φαγητά μας πιο νόστιμα, μπορούμε να χρησιμοποιούμε καρυκεύματα και μυρωδικά τα οποία θα μετατρέψουν ένα ανιαρό φαγητό σε γκουρμέ!
Δεν υπάρχει περίπτωση να ακολουθήσετε αυτούς τους κανόνες και να μην χάσετε κιλά! Βέβαια καλή η διατροφή αλλά χρειάζεται και άσκηση! Που χρόνος και χρήμα όμως για γυμναστήρια; Με λίγη θέληση, υπάρχουν τρόποι να ασκηθείτε οπώς:
  • Κυκλοφορήστε με μέσα (και οικολογική κίνηση) και ανεβείτε ότι σκαλί βρείτε μπροστά σας.
  • Κάντε δουλειές στο σπίτι. Ξέρετε τι καλό stretching είναι το ξεσκόνισμα;
  • Πηγαίνετε για shopping ή window shopping καθώς no money left. Χωρίς να το έχετε καταλάβει θα έχετε περπατήσει πάρα πολύ.
  • Πηγαίνετε για ομαδικά αθλήματα με τους φίλους σας. Και χαβαλές και άσκηση!
  • Πηγαίνετε μία φορά τη βδομάδα για ένα τρεξιματάκι στο πάρκο ή έστω για περπάτημα.
Από την εμπειρία μου μέχρι τώρα, αυτά είχα να καταθέσω! Καλή επιτυχία σε όσουν βρίσκονται σε μία τέτοια φάση και ας μην ξαχνάμε πως μπορεί λίγο να κουραστούμε αλλά το αποτέλεσμα πάντα ανταμείβει!
Σας φιλώ,
Πανωραία

3 σχόλια:

  1. ''Εάν τρώτε δημητριακά, βάλτε και μία κουταλιά βρώμη στο γάλα σας. Κάνει πολύ καλό!''

    Τι ακριβώς καλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου! Ρίξε μια ματιά σε αυτό το θέμα:

      http://mystikapanoraias.blogspot.gr/2012/02/blog-post_9385.html

      Διαγραφή
  2. Μια ερώτηση άμα είσαι στην εφηβεία και ξαφνικά πήγες από τα 40 κιλά στα 50 τι δίαιτα ακολουθείς ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή