Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΝΟΥΜΕ ΝΕΡΟ Ή ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ;


Το νερό είναι πηγή ζωής και είναι πολύτιμο! Γι'αυτό πρέπει να προσέχουμε για να έχουμε όπως λέει  και ο λαός! Πέρα όμως από την σημαντικότητα του νερού για την ύπαρξή μας αλλά και ολόκληρου του περιβάλλοντος, δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα έχετε ακούσει διατροφόλογους και γιατρούς ότι πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως 6 8 ποτήρια νερό. Τελικά όλο αυτό είναι αλήθεια ή είναι ένας μύθος και μια υπερβολή; 
10 λόγοι για να πίνουμε νερό:
1.Το νερό λειτουργεί σαν «λιπαντικό» για την σωστή  λειτουργία των αρθρώσεων μας.
2. Ενυδατώνει τους ιστούς του σώματος μας.
3. Διαλύει όλα τα θρεπτικά συστατικά και αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας.
4. Μεταφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στο αίμα μας.
5. Αποτελεί το βασικό συστατικό του σάλιου. 
6. Ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος. 
7. Βοηθά την πρόληψη της δυσκοιλιότητας, βοηθώντας την μεταφορά και απέκκριση των κοπράνων από το γαστρεντερικό σύστημα. 
8. Ρυθμίζει τον βασικό μεταβολισμό. Βοηθά στην απώλεια βάρους με την καταστολή της όρεξης και την ενίσχυση του μεταβολισμού ώστε να μπορεί να κάψει περισσότερες θερμίδες.
9. Βοηθά στο να απαλλαγούμε από το υπερβάλλον νάτριο, μειώνοντας τις πιθανότητες για κατακράτηση υγρών. 
10. Συμβάλλει στην πρόληψη ασθενειών, όπως του καρκίνου και στην πρόληψη εμφάνισης νεφροπαθειών (American Dietetic Association, 2009). 
Ειδικότερα, καταναλώνοντας 8 ποτήρια νερό την ημέρα μειώνεται η πιθανότητα για εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 45%, καρκίνου της ουροδόχου κύστεως κατά 50% ενώ μπορεί να μειώσει σημαντικά και την εμφάνιση καρκίνου του μαστού (American Dietetic Association, 2009).
Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;
Το σώμα μας χάνει 2-3 λίτρα νερού ημερησίως μέσω της αναπνοής, των ούρων, των κοπράνων και του δέρματος. Για τον λόγο αυτόν θεωρείται απαραίτητο να αναπληρώνουμε τα υγρά που χάνουμε πίνοντας είτε νερό (6-8 ποτήρια νερό την ημέρα ή 30ml ανά κιλό βάρους) είτε χυμούς φρούτων ή λαχανικών, ημίπαχο ή άπαχο γάλα. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε πως το επαγγέλμα που ακολουθούμε καθώς και διάφορα στάδια της ζωής μπορεί να σχετίζονται με αυξημένες ανάγκες του σώματος μας για υγρά και νερό. 
Μπορεί να μας βλάψει η μεγάλη κατανάλωση νερού;
Όπως δείχνουν τα ευρήματα νέας μελέτης:
  1.  Η τακτική της πόσης μεγάλης ποσότητας νερού ημερησίως επηρεάζει αρνητικά τη συγκέντρωσή αντί να την ενισχύει.
  2. Οι ερευνητές προειδοποιούν επίσης ότι τα χημικά που πλαστικών μπουκαλιών μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα υγείας.
  3.  Η Υπερβολική ποσότητα νερού μπορεί επίσης να σας κάνει να μετράτε προβατάκια όλη νύχτα αφού δε θα καταφέρετε να κλείσετε μάτι εξαιτίας της συχνοουρίας.
  4. Άλλες μελέτες δείχνουν πως η συνεχής λειτουργία των νεφρών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας.
  5. Σε σπάνιες περιπτώσεις υπάρχει και ο κίνδυνος υπονατριαιμίας που ρίχνει τα επίπεδα αλάτων του οργανισμού. 
Προσωπική μου συμβουλή είναι ότι δεν χρειάζεται να είμαστε υπερβολικοί και να κρατάμε το μέτρο! Φροντίστε να ενυδατώνεστε σωστά, 6 - 8 ποτήρια είναι ιδανικά αναλόγως και τον οργανισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να είστε από το πρωί μέχρι το βράδυ με ένα μπουκάλι νερό στο χέρι!


Δείτε επίσης:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου