Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ! Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ!


Την  Πρωτομαγιά  τα  λούλουδα  γιορτάζουν
και  οι  κοπελιές  τα  ταίρια  τους  φωνάζουν,
 
τραγουδούν  το  Μάη  Μάη  στην  αμυγδαλιά
τραγουδούν  το  Μάη  Μάη  γύρω  στα  κλαδιά.
------
Την  Πρωτομαγιά  ανοίγει  το  τσαΐρι
και  οι  κοπελιές  πηγαίνουνε  στις  τσίροι,
τραγουδούν  το  Μάη  Μάη  στην  αμυγδαλιά
τραγουδούν  το  Μάη  Μάη  γύρω  στα  κλαδιά.
------
Καλώς  τον(ε)  το  Μάη  τον  Χρυσομάη
με  άνθη  στολισμένος  ήρθες  πάλι,
Μάη  μου  καλέ  μου  Μάη  Μάη  χορευτά
 
Μάη  μου  χρυσέ  μου  Μάη  και  τραγουδιστά.
                                                  ------
       Το  Μάη  δεν  τον  αγαπώ  το  Μάη  το  Μάη
           ούτε  και  τον  Απρίλη  Μάη  μου  μυρισμένε
 ούτε  και  τον Απρίλη  και  μοσχοβολισμένε.
                                                   ------
 Μόν’  αγαπώ  τον  Αύγουστο  το  Μάη  το  Μάη
    που  φέρνει  το  σταφύλι  Μάη  μου  ταξιδιάρη
  Μάη  μου  ταξιδιάρη  ήρθες  και  θα  φύγεις  πάλι.






 Αυτό το τραγουδάκι μου το τραγουδούσε η γιαγιά μου την ώρα που μαζεύαμε το λουλούδια για να φτιάξουμε το πρωτομαγιάτικο στεφάνι.. Αναμνήσεις που ποτέ δεν θα σβήσουν! Σήμερα λοιπόν πιάνουμε τον Μάη! Η λουλούδια έχουν ανθίσει, ο ήλιος λάμπει και η διάθεση είναι σχεδόν καλοκαιρινή. Κάποιοι θα πάτε για μπάνιο, κάποιοι θα ψήσετε και θα μαζευτείτε με την οικογένεια και με τους φίλους σας! Η Πρωτομαγιά όμως δεν είναι μόνο αυτό. Είναι μία ετήσια γιορτή με παγκόσμιο χαρακτήρα για τους ανθρώπους της μισθωτής εργασίας.
 Με συγκεντρώσεις και πορείες, η εργατική τάξη βρίσκει την ευκαιρία να προβάλει τα κοινωνικά και οικονομικά της επιτεύγματα και να καθορίσει το διεκδικητικό της πλαίσιο για το μέλλον. Η Πρωτομαγιά είναι απεργία και όχι αργία, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές χώρες του κόσμου.
Η Πρωτομαγιά, ως εργατική γιορτή, καθιερώθηκε στις 20 Ιουλίου 1889, κατά τη διάρκεια του ιδρυτικού συνεδρίου της Δεύτερης Διεθνούς (Σοσιαλιστικής Διεθνούς) στο Παρίσι, σε ανάμνηση του ξεσηκωμού των εργατών του Σικάγου την 1η Μαΐου 1886, που διεκδικούσαν το οκτάωρο και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Κατέληξε σε αιματοχυσία λίγες μέρες αργότερα, με την επέμβαση της αστυνομίας και των μπράβων της εργοδοσίας.
Τα γεγονότα του Σικάγου

Τα εργατικά συνδικάτα των ΗΠΑ αποφάσισαν την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων την 1η Μαΐου 1886 για το οκτάωρο, ωθούμενα από τις επιτυχημένες διεκδικήσεις των καναδών συντρόφων τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ στο www.sansimera.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου